Nieuw logo voor Bakker Workum Constructiewerken

Sinds vorig jaar heeft Bakker Workum Constructiewerken een nieuwe eigenaar en waait er een frisse wind door het bedrijf. Een mooi moment om ook ons logo en huisstijl op te frissen.

… Echter hadden we hierbij wel één voorwaarde aan verbonden: het logo moet wel herkenbaar blijven en de rijke historie van het bedrijf benadrukken.

 

Met deze voorwaarde is ons reclamebureau ZWF uit Bolsward aan de slag gegaan. En al snel werd duidelijk dat het we het huidige beeldmerk wilden behouden en om alleen het woordmerk te moderniseren (schrijfwijze en lettertype).

 

 

Aangezien het huidige beeldmerk behouden blijft, is het logo zeer herkenbaar en wordt verwezen naar onze rijke historie. Het huidige beeldmerk is een aanduiding van een stalen hoekprofiel.

Door het woordmerk aan te passen is het vernieuwde logo strakker en moderner. Dit wordt mede onderstreept door het aanpassen van de schrijfwijze naar: Bakker Workum Constructiewerken

 

Huisstijl & vormgeving

Naast de aanpassing van het logo, wordt ook de volledige huisstijl gemoderniseerd, zoals de opmaak van ons briefpapier, kleuren, lettertype, enz.

Met deze nieuwe huisstijl willen we laten zien dat Bakker Workum zich verder ontwikkelt en de blik op de toekomst heeft.

 

Logo gefaseerd ingevoerd

Het nieuwe logo wordt gefaseerd ingevoerd. Het nieuwe logo wordt eerst vervangen op onze digitale uitingen, denk hierbij aan de website, e-mailhandtekening, digitaal briefpapier, enz.

Op nieuwe reclame-uitingen wordt uiteraard ons nieuwe logo gebruikt. Hieronder een aantal voorbeelden zoals het ontwerp van de nieuwe bus en ons briefpapier.